A Diakónia napha "házhoz megy" - negyedik, egyben utolsó állomás: Nyíregyháza

2020.11.17 20:32
Forrás: evangélikus.hu, Facebook.com / Joób Olivér Szeretetintézmény, Élim Evangélikus Szeretetszolgálat
Nyíregyháza – 2020. november 15-én "Reménység vasárnapján" ünnepi istentiszteletet tartottak a Nyíregyháza-Kertvárosi Ágostai Hitvallású Evangélikus Egyházközségben, a Bólyai téren.

Az erre a vasárnapra oltár előtti felolvasásra kijelölt igeszakasz Máté 25, 31-46 meghallgatása közben a hallgatónak eszébe juthatott a pandémiás időszak, és az intézmény munkatársainak munkája, a járvány első hullámában is megmutatkozó helytállása:
“Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény voltam, és befogadtatok, mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. …Bizony mondom nektek, valahányszor megtettétek ezeket akár csak eggyel is az én legkisebb testvéreim közül, velem tettétek meg.”
 
A Magyarországi Evangélikus Egyházat az ünnepi istentiszteleten Kelemen Anna Gyöngy, a Diakóniai Osztály vezetője, és Gregersen-Labossa György, a Diakóniai Bizottság elnöke képviselte, hogy megköszönjék és díjazzák a hagyományosan minden év szeptember 25-én (Sztehlo Gábor születésnapján) tartandó Diakónia Napja alkalmából az év diakóniai munkatársát, önkéntesét és szponzorát. Különleges volt az alkalom, mert a díjakat “házhoz hozták”.
 
Régiónként jelölnek az intézmények, gyülekezetek a díjra arra érdemesnek ítélt személyeket. Idén pedig két díj is Nyíregyházára került a régióból.
Rendhagyó a díjak történetében, hogy egy egész csoport részesüljön elismerésben, ahogy idén az Élim Evangélikus Szeretetotthon 15 fős gondozói munkacsoportja.
 
A tavaszi COVID-19 hullám idején önkéntes karantént vállaló munkatársak beköltöztek az intézménybe, és 2 hetes turnusokban váltották egymást. Ezért az önfeláldozó munkáért, az intézményben élő ellátottak előtérbe helyezéséért vehette át az elismerést Tarcsi Katalin, az Élim ápolási koordinátora a munkacsoport nevében vasárnap.
Az év diakóniai munkatársa díjban részesült továbbá Meggyesi Katalin, a Joób Olivér Szeretetintézmény Házi segítségnyújtásának vezető gondozója, a Nyíregyháza-Kertvárosi gyülekezet aktív tagja is.